lördag 17 juli 2010

Tårarna rinner


20:45 Kampen for min søn

Canadisk biografisk drama fra 2008. Da den smukke Nicole Alpern indleder en affære med basketspilleren Ty Rivers, er det som en drøm, der går i opfyldelse for hende. Men drømmen bliver til et mareridt, da Nicole bliver gravid, og Ty nægter at anerkende at barnet er hans. En faderskabstest beviser dog det modsatte, men da Tys kone opdager affæren, søger hun og Ty om forældreretten over hans elskovsbarn. Nu begynder Nicoles hårde kamp i retten om at få lov til at beholde sit barn, men det er ikke nemt, når modparten er rig og berøm.

Filmen er baseret på virkelige begivenheder.


Tårarna bara rinner!

Filmen är väl egentligen ingen oscarsvinnare precis, men handlingen är ju hjärtskärande.

Bara tanken på ens barn skulle tas ifrån en, fick mig att gråta. Grät i stort sett filmen igenom.

Så nu sitter jag här med "fiskögon" och försöker skriva.

Som nybliven mamma kan jag ju erkänna att jag förstod inte riktigt kärleken till sitt barn innan jag födde Elias.

Klart man älskar sitt barn, klart man älskar sin man.

Men den kärlek jag fick till Elias samma sekund som han föddes kan jag inte beskriva. Ni mammor därute vet vad jag pratar om.

Jag ska inte ens försöka beskriva kärleken till min lilla Elias, för det är omöjligt.

Och när jag såg denna filmen, som absolut inte var det värsta som kunde hända, så slog jag verkligen snabbt bort tankarna som kom upp, att förlora sitt barn på ett eller annat sätt.

Fick snabbt vända situationen till kärlek istället för sorg.

Så vad jag vill komma fram till är inga deprimerande tankar om att förlora sitt barn, utan istället hur mycket jag älskar mitt barn!


Det var LOVE AT FIRST SIGHT....










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar