tisdag 6 juli 2010

Sibbarp



Åter igen var det ingen succé!
Sibbarp var jättefint och dom har tydligen gjort om, för när vi kom ner och skulle lägga oss vid kiosken så var där ingen kiosk.
Jag fick tänka efter så jag inte gått fel, men nej, den borde varit där.
Vi fortsatte en bit bort, och där fanns nybyggda toaletter och en nybyggd fin kiosk. Tur för mig för jag var så hungrig. Det var bara att ställa sig i den långa kön för att köpa baguetter till oss. Sören och Elias la sig i gräset under ett träd. Jag stod rätt länge i kö, men vad gör man inte när man är hungrig. Vi åt baguetterna och Elias fick lite mat med, bytte hans blöja och sen var det dax för Elias att sova. Jag intog solstolen, men i samma sekund som Elias somnade kom det ett moln som var mitt framför solen. Jaja, tänkte jag, det försvinner. Men det gjorde det inte. Elias sov i 1,5 timme och molnet var där fortfarande. Jag gick ner för att känna på vattnet, och hittade en liten sandstrand! Det har jag aldrig vetat att där fanns. Den måste vara ny! Det var en liten sandstrand med grunt vatten så barnen kunde bada där, och där fanns också en brygga där vattnet var djupare. Men jag badade inte för solen ville ju inte visa sig, så jag var inte ens varm. Solen ville inte komma fram mer, så vi packade ihop och åkte hem. Tydligen är det inte meningen att jag ska bli brun i år!
Men det var skönt med gräs och skugga för Elias skull, så dit åker vi nog fler gånger!

Idag tog Alex med sig Mikaela och åkte till Jessica och Elin i Tygelsjö. Vi har inte träffats alla på länge, så jag åkte också dit. Elias och Sören stannade hemma.
Det var mysigt att sitta och prata lite medan barnen lekte.

Det är inte ofta jag är iväg utan min lille Elias, så när jag väl är det så saknar jag honom sååå mycket!
Min lille sötnos!
Nu ska jag pussa på honom lite till innan han ska sova.




1 kommentar:

  1. Hej Annelie!
    Så söt han är din lille prins! Tänk att vi är mammor nu. Så roligt!
    Visst är det Neclas gamla hus de bor i nu :)
    Jättemysigt är där.
    Hoppas allt är bra med er. Följer dig här på bloggen, har försökt lämna kommentar flera gånger men inte lyckats. Hoppas det går denna gången ;)
    Kraaam

    SvaraRadera