söndag 18 juli 2010

Bad och grillat i Höllviken



I förrgår var vi hos mina föräldrar och grillade. Vi hade lite ärenden på dan så vi åkte inte dit förrän på eftermiddagen. Det var varmt och mamma och pappa hade varit på stranden, men vi orkade inte gå ner och bada så Søren och min pappa tog ett dopp i poolen istället. Såklart hade dom en öl i handen. Såg rätt mysigt ut. Elias gungade och sen gick vi ut och gick en sväng. Det är så fridfullt att komma ner där. Det märker man först när man är van vid stan och lägenhet.
Där är så tyst, och ibland hör man bara havet brusa, fåglarna kvittra eller grannens vattanspridare.
Därimot i stan, iallafall där vi bor, hör man allt som oftast grannarnas skrikande barn i trappuppgången, eller föräldrarna som skriker åt barnen, nån som spelar hög musik i bilen som de parkerat nere på gatan, eller tutande bilar för de ska hämta nån.
Polis och ambulans - sirener hörs dagligen.

Men där satt vi i lugnet på terassen och njöt av god mat och gott vin, det blev Falasco Ripasso. mmmmmmmmmm.

Igår var Elias lite gnällig på förmiddagen. Tillslut kunde vi inte riktigt aktivera honom mer, allt var trist och gnälligt. Så vi åkte till svågertorp för lite ärenden på Biltema, K-Rauta, Siba och Ikea. Så fort vi kom utanför dörren var Elias lycklig igen.
Inte ett gnäll på resten av dagen. Han ville bara inte vara hemma alltså.
Tror han är lik sin mamma :)

Idag har vi inga planer utan får se vad vi hittar på.



1 kommentar:

  1. det är inte LITE jag önskar mig bort till er där i Höllviken! Det pirrar i hela mig när jag ser lilleman! jag är kär jag också...och det är ett helvete att vara så långt bort när jag vill vara där med er...! ni ser ut att ha det underbart!

    SvaraRadera