torsdag 15 juli 2010

Liten fixardag



Idag hade vi en liten fixardag. Fick inte gjort så där jättemycket, men lite nödvändiga saker blev gjorda. Åkte ner till vårt hus för att kolla lite. Trodde att byggarna var där så vi kunde se inne också, men det var dom inte. Men dom har lagt takpannor nu, så vi tog några bilder. Sen åkte vi hem igen till vår tvättid, så det var bara att springa upp och ner i tvättstugan. Har fått lite begagnade kläder till Elias också av våra vänner, så vi hade en hel del tvätt som skulle tvättas. Allt hann såklart inte torka så nu hänger det på balkongen.

Blev helt plötsligt sugen på att baka något, så jag slängde ihop lite bananmuffins. Det lät så gott, men dom blev faktiskt inte jättegoda. Smakar inte så mycket banan.

Insåg också att det inte dröjer så länge innan Elias kan sätta sig upp själv, så idag sänkte vi ner spjälsängen. Han verkar gilla det! Helt plötsligt så ser han mer, och från en annan vinkel. Nu kan han se oss när han vaknar. Bra eller dåligt? Det får vi se imorgon....

Jag hade tänkt göra hemmalagade köttbullar till middag idag, men under eftermiddagen kom jag på att köttfärsen fortfarande låg i frysen. Därför blev det Sørens favorit istället. Vi gick ner till Falafel Nr 1! Jag är tyvärr inte så glad i kebab, så jag äter falafel med fetaost, men Søren klämde en extra stor kebab. Det var faktiskt riktigt mysigt och framförallt lättlagat! :)

Igår var vi ju på Sibbarp. Jag hade inte glömt nåt, utan allt gick jättebra. Dessutom blev vi väldigt många. Jättekul. Imorgon ska det också bli fint väder, men vi ska några ärenden först och sen blir det nog Höllviken för lite bad och grillat hos mina föräldrar.

Nu blir det sängen för min del.

Vårt hus med takpannor på

Värmer sig hos pappa efter ett dopp i sin pool

Elin och Elias

Milla och Elias

Testar sin nya sänkta säng

Busar med Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar