lördag 3 juli 2010

Strandpremiär

Idag såg jag fram emot ett besök på stranden. Så när jag lagt Elias vid 9 så gjorde jag mig i ordning för stranden, raka benen, prova bikini osv. Skulle precis börja packa våra saker när Elias vaknade igen. Han sov bara 40 minuter! Han som skulle sova länge....
Sören var långt ifrån klar och jag började stressa. Inget får ju glömmas, extrakläder, mat i massor, kokt vatten, vatten att dricka, blöjor, solkräm, solhatt osv.
Vi skulle också inom Triangeln för Søren skulle köpa en ny telefon. Det skulle gå snabbt, men det gick absolut inte snabbt.
När klockan var 13.15 parkerade vi bilen i Höllviken, och när vi kom ner på stranden så insåg vi att där var sandstorm. Det blåste som bara den och sanden yrde. Men vi gjorde ett försök. Upp med parasollet till Elias, och jag slängde mig i solen. Søren ligger helst i skuggan, så han och Elias fick ligga där, medans jag försökte bli brun. Efter några minuter var jag redan irriterad på blåsten och sanden som flög överallt. Det kändes som om någon sprang förbi och skvätte sand hela tiden. Men vi stod ut lite till. Jag skulle ju bli brun!
Vi fikade lite på kaffet och mackorna som jag också stressat ihop imorse. Sanden knastrade i tänderna, och när man skulle skölja ner med lite kaffe så var där sand i det med.
Elias låg snällt och tittade under parasollet, han tyckte nog det var mysigt.
Men det gjorde varken jag eller Søren, så vi gav upp. Packade ihop allt igen....
Katastrof.
Sand överallt och brun blev jag inte heller...

På väg hem körde vi förbi vårt hus och sen inom svågertorp och Subway, vi orkade ju inte laga mat när vi kom hem.
Väl hemma åkte Elias i badet, han hade sand långt in i öronen.
Och äntligen sitter jag i soffan och slappnar av.
Vilken dag!! Det tog på krafterna och ändå har vi inte riktigt fått ut något av den. Hade vi stannat hemma hade jag nog fått mer färg på en liten promenad än jag fick på den lilla stunden i sandstormen på stranden. Och jag hade garanterat sluppit storstäda vagn, skötväska och Elias.
Ingen lyckad strandpremiär med andra ord, men vi ger inte upp. Vi testar en annan dag igen, när det inte blåser.




2 kommentarer:

  1. hahahahhaha
    Sibbarp nästa gång för er del?? Där e iallafall gräs! =D
    kram Jessi

    SvaraRadera
  2. Tiiiiips. Lämna skötväskan hemma. Jag kör med den där man fick på BB, ful men skitsamma om det blir sand i. Bara det nödvändigaste och eget strandpaket för våtservetterna. Typ max 2 blöjor. Man får ändå slänga dem när man kommer hem haha. Sand, sand å sand. Den största nackdelen med stranden..

    SvaraRadera