onsdag 15 september 2010

Klängperiod


Läste i en bok "Växa och upptäcka världen" att barn (som är 34-37 veckor gamla) nu kan komma in i en klängperiod.
Mycket av det som stått i boken har jag kännt igen, men inte varit så tydligt. Så det trodde jag inte nu heller, men jag tycker det är så roligt att läsa ändå.
Ett par dagar nu har han velat vara hos mig mycket mer än förr.
Igår eftermiddag var vi på Entré för att hitta ett par jeans till Sören, och Elias ville absolut inte sitta i sin vagn. Han skulle bli buren. Han som annars brukar älska att sitta i sin vagn och kolla på allt och alla.
Idag när han skulle sova så ville han inte. Han brukar annars ligga i sin säng och mysa lite med sin snuttis och sen somnar han. Men det ville han inte idag, så jag tog upp honom igen. Tänkte att han får sitta uppe lite så provar vi igen om en stund. Satte mig med honom i soffan och han satt helt stilla och var så mysig. Jag fråga Sören flera gånger om han hade somnat, men det hade han inte. Han satt bara där och tittade och mös, men efter närmare en halvtimme så somnade han och jag bar in honom i sängen.
Jag är inte van vid att min lilla bebis vill vara hos mig på det viset, han har hittills inte varit nån myskille.
Det var så mysigt och jag smälte!
Jag vill inte behöva sitta med honom i famnen när han ska sova och heller inte bära på honom dygnet om, så det kommer inte bli nån vana, men att få lov att mysa ibland är ju underbart!



1 kommentar: