onsdag 29 september 2010

Hur ska man veta?

Hur ska jag veta vad som besvärar min lilla kille?
Han brukar ju annars nöja sig med att komma ut lite men han var faktiskt gnällig även nere i stan. Vi mötte Evelina och Milla för lite stan-häng och det gick bra ett tag, men sen kom gnället. Och när vi var på väg hemåt blev han till och med så ledsen att ingenting fungerade. Inte napp, inte ligga ner, inte sitta upp, inte leksaker, det enda som hjälpte var att ta upp honom. När jag en stund senare försökte sätta honom i vagnen igen upprepades situationen och hans tårar sprutade. Han sov alldeles för lite på förmiddagen, så hans gnäll idag kan ju berott på trötthet. Men min teori sprack då han fortsatte gnälla även efter eftermiddagssömnen.
Vet inte om han är i nån fas där han blivit lite mammig och pappig för när vi var på Ikea igår hände precis samma sak, han ville verkligen inte sitta sin vagn.
Det kan ju vara vad som helst. Ett tag fick jag för mig att han kanske har ont i magen? Eller kanske är det hans förkylning som besvärar honom? Kanske tänderna? (såg att det kommit en ny tand däruppe idag).
Han kanske har ont någonstans? Öronen? Halsen? Eller kanske är det en utvecklingsfas?
Men hur ska man veta?
Det är ju jättesvårt och jag försöker ananlysera hans beteende, men jag blir inte klokare. Kanske är det en blandning av allt? Det är iallafall jättejobbigt i mamma-hjärtat att se honom så ledsen och besvärad.
Kanske bara ska ta enklaste utvägen och skylla på tänderna.... :)
Nu ska jag nog ta och sova, vi har en fullspäckad dag framför oss imorgon!
Goonatt!

2 kommentarer:

  1. Tack för fikan idag! Mycket mysigt och trevligt! :-) Er Elias är fantastiskt söt!

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Usch, visst är det jobbigt när man inte vet!! Samtidigt här det väl till på nåt sätt; det där luskandet och försöken att förstå, och tids nog lär man sig nog urskilja signalerna. (Innan allt plötsligt ändras igen, haha)
    Hoppas ni har en fin helg!

    SvaraRadera