fredag 17 september 2010

Fredag igen...

Ja nu är det fredag igen! Är det bara jag som tycker att veckorna går så fort?
Förmiddagen spenderades hemma i lugn och ro, mötte sedan upp Jessica och Charlie för en promenad till stan. Tog en titt på Lindex och sen gjorde vi ett besök på jobb. Det var längesen vi var där och jag vet att Agneta på kontoret tycker om när vi kommer in och hälsar på. Det var roligt att se alla, men det känns inte riktigt som vanligt, och det är ju inte så konstigt! Det känns ganska stelt på något vis. Undrar hur det blir när man ska tillbaka och jobba? Usch... hemska tanke. Det tänker vi inte på än!!
Efter besöket på jobb tog vi en fika på Hansa, tyvärr fullt på Espressohouse så det blev där nere istället. Där är bara sååååå tråkigt att sitta. Mysfaktorn är absolut noll!! Och personalen är heller inte särskillt trevlig där! (nä, dit går vi nog bara i nödfall)
Men man är ju lite begränsad var man kan gå med 2 barnvagnar, så vi hade inte så mycket val. Brukar annars bli Espressohouse just för att där finns plats för barnvagnar och man kan värma mat osv. I vanliga fall är espressohouse inte mitt första val, mackorna och kakorna är inte särkillt goda och kaffet är heller inte det bästa, fastän det bör vara det. Nä bra caféer är det ont om! Framförallt när man har barnvagn med sig. Synd, för man lägger ju rätt mycket tid och pengar på fikor. Nån som vet något mysigt café där man känner sig välkommen med barn och barnvagn?

När vi fikat färdigt la vi barnen i vagnarna och dom däckade båda två! Otroligt, dom brukar annars sova om varandra. Så vi kollade in lite kläder och skor inne på Vincent, köpte faktiskt inget, och sen promenerade vi hemåt. Svängde in på Ica och köpte med mig lite lösgodis och chips hem. Evigheter sen jag köpte lösgodis! Tänkte lyxa lite när Sören är på personalfest och Elias sover. Så nu tänkte jag lämna er och njuta av tystnaden och mitt lösgodis. Tvn är såklart på, men det verkar inte riktigt vara nåt kul på tv. Såg såklart Idol innan, men nu får jag zappa lite och se vad som finns!
Kram på er!



2 kommentarer:

  1. Hej hej
    vi kan ju ta en fika med bebisarna. Hade varit kul att se Elias också i verkligheten! ;)
    nä Henrik har varit på jobbresa och kommer hem på måndag, därför jag varit "ensamstående". Han ska följa med mig och Keila på en riktigt avkopplande semester. Det behöver vi alla tre. Vet inte var än bara...
    Kram på er

    SvaraRadera
  2. På Entré finns flera kaféer där det finns gott om plats för barnvagnar och på vardagar är det ganska lite folk. På Mormors finns till och med lekhörna för de lite större barnen.

    SvaraRadera