söndag 31 oktober 2010

Uppdrag: plånbok!

Det hela började i eftermiddags då mamma ringde och sa att pappa ringt från Göteborg och sagt att han glömt plånboken hemma. Pappa är ingen som brukar glömma saker och absolut inte sin plånbok. Han skulle vara på mässa några dagar i Göteborg och behövde såklart sina pengar/kort och körkort. Man kan ju knappast göra något utan sina kort! Han kunde ju inte äta eller tanka bilen för den delen. Nä så istället för att han skulle köra tillbaka hem från Göteborg ,efter att precis ha kört dit, och sen upp igen, så bestämde jag mig för att köra och möta honom halvvägs. Tyckte så synd om honom!
Vi bestämde att mamma skulle köra in till mig med plånboken så att jag slapp köra ner till Höllviken och sen upp mot Göteborg (så långt jag nu hann efter att vi startat samtidigt). Men när hon väl kommit hit så sa hon att hon följde med. Så vi körde norrut!
Pratade med pappa när vi var på Hallandsåsen, så vi bestämde möte utanför Båstad vid nån märkesoutlet. Helt öde var där, kändes jätteskumt. Men han blev nog glad att få se sin plånbok igen!
På väg tillbaka mot Malmö så tog vi en fika och besökte toaletten på Rasta på Hallandsåsen. Kändes ännu märkligare att sitta där och fika en söndagkväll klockan 20 med alla lastbilschaffisar som tog sen en kaffepaus. Söndagkvällarna brukar oftast spenderas hemma i soffan.
Mycket märklig söndagkväll det här!
Men:  mission completed!

1 kommentar:

  1. Åh!! ni är bara så himla snälla!! bra jobbat!!!

    SvaraRadera