onsdag 13 oktober 2010

En dag på golvet

Idag har jag levt på golvet. Hela morgonen satt jag på golvet med Elias, sen var vi hemma hos Jessica och Charlie, och där satt jag på golvet. Förutom en liten stund då jag fick lov att mysa med Åsa´s lilla 3 månaders bebis! Tänk att man glömmer så fort. Jag visste ju knappt vad jag skulle göra med henne, eller hur jag skulle hålla henne. Kände mig helt tafatt. När vi sen kom hem så krävde Elias igen att vi skulle vara på golvet! Han kan leka själv på golvet, men man ska sitta där så att han kan om han vill klättra på mig, upp och ner, upp och ner, upp och ner. Han vill så gärna resa sig men kan inte riktigt. Han prövade mot bordet med, men man måste hjälpa honom, annars går det illa.
Jag är faktiskt helt slut efter min golvdag. (Helt golvad)
Dessutom har jag inte ro att bara njuta och leka med Elias (på golvet) en hel dag. Jag fattar inte varför man inte bara stannar upp och njuter och leker med honom, nä såfort jag märker att han glömt att jag är där, så rusar jag till disken eller datorn eller nåt annat som ska göras.
Jag måste bli bättre på att slappna av och njuta av min älskade lilla Elias. Se hans framsteg och leka roliga lekar med honom. Jag är jättedålig på det. Måste bli ändring på det här!

Han satte sig själv upp i sängen idag! Vips så satt han upp! Nu har han nog fått kläm på hur han gör. Få se om han kommer ihåg det imorgon!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar