tisdag 19 oktober 2010

Fullt upp

Phuuu vad man har fullt upp när man är mammaledig! Hur ska man då hinna med allt när man börjar jobba igen?
Klockan är alldeles för mycket och jag borde gå och lägga mig istället för att sitta här, men data-beroende som man är så var jag tvungen att kolla facebook och bloggarna och insåg att jag inte uppdaterat min egen. Tvingat ner Sören att hämta tvätten i tvättstugan, så vi ska ta hand om den också, sen ska jag få sova.
Igår spenderade vi hela kvällen att rensa och packa ner klädkammaren. Glömde ta en bild på hur det såg ut undertiden... man kom inte fram någonstanns, det låg grejor överallt! Trodde aldrig vi skulle bli klara, men det blev vi. Det var bara klädkammaren, men det är en bit på vägen! Vi flyttar ju om en månad!! Herregud, en månad!! Jag kan inte fatta det!!

Passade på att rensa bland Elias kläder också, packade ner nästan allt i storlek 74, och plockade fram lite av 86. Han har nu 80, men beroende på märke och vad det är så passar en del 86. Men 86 ser så otroligt stort ut, så det var svårt att värdera om han kan ha det eller inte.Jag tog fram en del iallafall och nu är det också tvättat, så får vi se om det passar! Jag vet att jag blivit förvånad flera gånger när jag väl tagit på något som jag tyckt sett stort ut, men så passade det ändå! Man ska ju använda kläderna, inte spara på dom. Jag har plockat undan så mycket i mindre storlekar som aldrig blivit använda, eller bara använts nån enstaka gång för att man sparat på det. Och jag tycker det är så synd att inte använda det. Nu lämnar vi ju det vidare till Sörens bror. Dom ska ju få sin bebis om en månad. Så han har MASSOR av kläder kan jag berätta!! Hoppas dom blir använda där!
Plockade nu undan en massa favoritplagg i storlek 74, och jag tycker det är så jobbigt att packa ner det. Jag får säga till mig själv: Annelie, det passar inte längre. Packa ner det!!

Nä nu väntar tvätten....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar