fredag 15 oktober 2010

Spontanbesök på Bröderna M

Sören älskar Bröderna M´s pizza, och det gjorde jag också ända fram till idag. Vi gjorde ett spontanbesök där, när Sören skulle hämta mig och Elias i stan så föreslog jag att vi gå in och äta en pizza innan vi körde hem.
Det var ändå dax för Elias att äta med, så vi gick in och satte oss. Jag öppnade Elias barnmatsburk och hällde upp det i den medhavda skålen. När jag fråga servitrisen om hon kunde värma den fick jag till svar att eftersom jag öppnat den så kunde hon inte värma den. Livsmedelsverkets krav.
Ehhhhhhhhhhh......?? Det fanns nog många andra av livsmedelsverkets krav som inte följdes på den här restauangen. Tro mig, har själv jobbat på ett antal restauranger här i stan.
Men jag kunde få en skål med varmt vatten så jag kunde värma det genom att sätta skålen i det varma vattnet. Som man gjorde förr ni vet!
Det tog ju en evighet att få det varmt, och att sitta där och röra och slabba samtidigt som vi skulle roa Elias var inte lätt. Jag som tänkte ge honom mat innan vi fick in vår. Nja, det kunde jag glömma.
Min pizza blev ju kall och Elias gnällig. Så han fick äta nätsan kall mat och jag stress-åt min pizza (som inte alls var god), svepte mitt glas vin (som inte heller var gott) och sen gick vi. 
Inte den bästa upplevelsen där idag. Dessutom hade dom tagit bort hälften av pizzorna, bl.a den jag brukar äta, och bytt menyn. Inget som tilltalade mig iallfall.
Istället för att bli arg och besviken för att hon inte kunde värma mitt barns mat, eller gick till nån annan restaurang som kunde värma mitt barns mat, så var jag så förstående. Ok jag förstår sa jag. Men när jag kom hem så började tänka på situationen. Det är ju inte klokt. Man kan ju inte värma en barnmatsburk utan att öppna den? Så exploderar den ju!
Jag kan tänka mig att livsmedelsverket inte godkänner medhavd mat i restaurangernas micro. Man får ju heller inte förvara gästernas mat/dryck i kylarna. Men herregud! Ska man inte ens kunna få värmt lite mat till sitt barn på restaurang!!?
Antingen får dom väl se mellan fingrarna eller så får dom kanske skaffa en micro till gästerna!
Nä, det blir inget mer besök där inte!

Är det inte dåligt??
Eller är det jag som överreagerar?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar