onsdag 6 oktober 2010

Kladdigt värre

Tänkte att jag skulle låta Elias börja lära sig äta själv, fastän detta är min mardröm. Jag ser alltså inte alls fram emot detta!
Elias är annars väldigt duktig när man matar honom, han sträcker sig inte efter maten och det blir nästan aldrig kladdigt. Ibland kan han vara lite kladdig runt munnen, men haklapp och händer brukar vara helt rena.
Gav honom en skål med lite mat och en sked. La lite mat på skeden och han  tog den direkt till munnen!
WOW tänkte jag!!
Men sen slängde han skeden och det kladdades rejält! Han kladdade med händerna och förstod inte alls att det skulle in i munnen. Jag stoppade in mat som vanligt i hans mun och han åt, samtidigt som han geggade med det han hade i handen.
Inte riktigt detta som var tanken...
Jaja jag fick bara bita ihop och låta honom kladda. Hade lite sanering att göra när han var klar :)



2 kommentarer:

  1. hihi...den sidan har inte jag sett av duktigaste killen förut. men jag förstår att det kan kännas lite jobbigt!! ;) hoppas han är lika duktig som med det mesta andra och lär sig snabbt!!
    tack för en mysig fredag. saknar er redan!!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha!! Underbart med kladd!!! NOT! Men det är väll som du säger....Bara att bita ihop!

    KRAM

    SvaraRadera