tisdag 8 februari 2011

Sovmorgon

Elias sover fortfarande och klockan är 8.30!!!! Vad har hänt?
Han stökade lite vid 7 och jag trodde han skulle vakna, så jag gick upp och satte igång kaffet. Men han somnade visst om, så jag har både ätit frukost, druckit kaffe och njutit av lugnet!
Solen skiner, härligt! Så himla synd att det blåser full storm ute! Här på landet har vi heller inga höghus som skyddar mot vinden. Byggbråte och annat far omkring. Vår soptunna hade vällt och grannens brevlåda hade stuckit iväg. Jag var ute och samlade in en presenning som rymmt och lagt sig runt vår brevlåda. Tittar lite nervöst på huset som byggs 2 hus bort. Där ligger takpannorna inte på plats än, utan i fina högar på taket. Tänk om en sån kommer farande? Akta mitt hus!:) Vi håller nog oss inne idag! Men solen skiner och det gör mig genast gladare. Kan ju hoppas att Elias vaknar på sitt solskenshumör också.
Dagarna blir lite längre nu när han oftast bara sover 1 gång om dagen. Vi märkte att han inte ville sova på kvällarna om han sov på eftermiddagen, så nu försöker vi med att han sover 1 gång mitt på dagen. Och det är ju bara bra att vänja honom . Han börjar ju snart på dagis!! Åhhhhhhh.... Blandade känslor om det. Det betyder att jag snart börjar jobba! Åhhhhhhh.... Blandade känslor om det med.
Jag tror att Elias kommer att gilla att vara på dagis. Så det är inte min största oro. Oron ligger i hur vi ska hinna med!? Hämtning, lämning, jag jobbar kvällar och helger ibland, Sören får hämta Elias och fixa mat och läggning osv, hjälp!!
Sören brukar hjälpa till med detta, så det är inte det, men nu får han klara det helt själv.
Och jag får släppa kontrollen.
Det är svårt ska jag tala om.
Men mer om det när det är dax. Får njuta i mammaland några veckor till.....

Elias sover fortfarande.... Bäst att kolla honom... Igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar