fredag 18 februari 2011

Bil????

Vi letar efter en bil till... Och det är svårare än jag trodde!
Vad ska man köpa??
Nu är vi där igen, man vill ju så mycket! Jag skulle vilja ha en ny bil så man vet att det dröjer ett tag innan vi måste slänga alla våra pengar till verkstan! Men nya bilar är ju dyrt!!
En bil är nog alltid en förlustaffär....
Det är bara så svårt att välja. Den ska ju gärna vara ny, snygg och billig!
Den kombinationen verkar inte finnas tyvärr.
Så nu får vi prioritera bort något.... men vilket av det.
Vi har varit inne på en lite mindre bil, men vet ju inte vad det slutar med. Stor eller liten?
Många frågetecken alltså.
Några tips?

Toyota Aygo?
Seat Ibiza? Leon?
Suzuki Alto?
Chevrolet Aveo?

hmmmmmmm... detta blir inte lätt!

2 kommentarer:

  1. Jag röstar på Toyota. Har hört att deras bilar är bra och säkra. Ett tips är ju också att ta en bil som inte drar alltför mycket bensin. Den är väl rätt dyr?

    SvaraRadera
  2. min röst faller ju på seat Leon. Du vet ju att jag bara älskar min lilla röda Simba! men frågan är ju hur bra den är som familjebil...det kan jag inte svara på... men för övrigt är den en dröm! :)

    SvaraRadera