söndag 13 februari 2011

Elias har flyttat

Elias har nu flyttat...
Jag är väldigt stolt över honom!
Igår flyttade vi in hans säng i sitt eget rum. Vi skulle ha gjort det för längesen, men på något sätt har jag nog hittat ursäkter hela tiden. Oron var att han inte ska sova om nätterna och att jag nu ska springa genom halva huset mitt i natten för att stoppa in nappen.
Elias brukar sova bra, men ibland har han perioder då han gnyr efter nappen ett par gånger per natt och sover lite oroligt.
Men nu finns där inga ursäkter mer, igår flyttade han. Mycket för att han störs av oss, när vi går och lägger oss och på morgonen när Sören går upp. Han vaknar inte, men jag märker att han börjar stöka runt i sängen. Så det blir bäst för honom att sova ostört.
Men det var lite vemodigt att inte ha honom i sin säng brevid min. Det har ju varit så lätt att slå upp ögonen och se så att han har det bra.
Igår la vi honom i sin säng i sitt rum och han sov HELA natten utan ett ljud. Jag därimot vaknade flera gånger. Jag kollade så babywatchen fungerade, det gjorde den, så jag somnade om igen. Jag vaknade med ett ryck kl 8. Fortfarande inte ett ljud från Elias. hmmm.... jag blev lite orolig, så jag gick upp och kollade in i hans rum, han sov.
Ja ja, jag satte på kaffe och åt lite frukost. Klockan 8,20 hörde jag att han vaknade, men han har på senaste tiden suttit i sängen och pratat lite med sin snutte-tiger och sin nalle, och det gjorde han också idag. Han verkade inte alls bry sig att han inte var i vårt rum.
Där satt han tills han slutligen kallade på oss. Han säger ju inte mamma eller pappa precis, men det låter precis som att han ropar på oss (på sitt eget språk).
Dessutom har han nu 2 kvällar i rad somnat i sin säng och inte i vår famn. Han äter sin flaska på kvällen och då blir han oftast så trött. Vi har suttit med honom i famnen tills han somnat (vilket inte brukar ta så lång tid på kvällarna). Men jag har fått för mig att det är bäst att somna själv. Så igår testade vi att ge honom flaskan som vi brukar, mysandes i soffan,  och sen bar jag in honom i sin sin utan att han sov. Efter 5 minuter sov han. Samma gjorde vi idag, och han var lika duktig!
Jag är verkligen stolt över honom! Min älskade snutte!
Det verkar som att hans flytt är svårast för mig! :)

Nu vet jag ju att detta kan vända precis när som. Han kanske inte alls sover så bra inatt som han gjorde igår. Men så var det ju även när han låg i vårt rum. Jag var mest orolig över första natten, men den klarade han galant. Så att det kommer bakslag får man ju räkna med, men duktig har han varit!

Hittade lite bilder från januari.

Elias på kalas på Funhouse


Frukost med familjen Rou Kellberg (nyvakna!)

"Invasion danskar" :)


Grabbarna myser i soffan


Där sitter bröderna med sin små barn! :)


Det verkar vara något spännande på tv

åhhhh... nu börjar det bli tråkigt

Får man smaka....?

Nähä.....finns det nåt här då?

Då tar jag väl te då!

1 kommentar:

  1. Åh vad duktig han är Annelie!!! Förstår att du är stolt! :-)

    SvaraRadera