söndag 6 februari 2011

BVC

Äntligen har vi varit på BVC! Elias hade inte gått upp så mycket, vilket inte är så konstigt med tanke på hur mycket han aktiverar sig! Han sitter bara still 2 minuter i taget:)
Han väger nu 10 510 g och det är bara en uppgång på 400 g på 3,5 månad! Men det var helt normalt. Han är nu 81 cm lång. Alltså växt 5 cm sen sist.
Det var också dax för vaccination. Och första sprutan reagerade han, men sa inte ett ljud. Andra sprutar svider tydligen och Elias grät och grät. Men det gick över efter en stund. Värre var det på natten. Han verkade ha jätteont i benen och det började redan på eftermiddagen. Han fick Alvedon även mot febern. Men den slutade ju verka under natten. Han som annars sprattlar och svänger runt på nätterna låg helt stilla med benen, nästan som förlamad och grät. Så somnade han om och efter en stund gjorde det ont igen. Så höll vi på ett tag tills jag vaknade på riktigt och insåg att han borde få Alvedon. Så det fick han. Sen tog han och Sören sovmorgon till 9.30! Själv var jag uppr kl 8 för jag insåg att jag hade en stressig dag och vi skulle ha gäster på kvällen. Men kl 8.30 kom det ett sms från Helen att Villiam hade feber så dom kunde tyvärr inte komma. Trist, men så är det ju ibland. Hade verkligen sett fram emot att träffa dom, men vi tar det en annan dag helt enkelt. Det är märkligt vi bor bara några hus ifrån varann men har fortfarande inte fått till en träff!
Det får bli ändring på detta. :)
Jag satte mig då i soffan och drack mitt kaffe och läste lite bloggar:)
Min syster hade gjort ett spontanbesök i Skåne, så hon blev istället lycklig när hon fick träffa Elias. Planerna styrdes om och mamma, pappa och syrran kom till Skegrie. Det blev nu älgstek och rödvin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar