fredag 13 augusti 2010

Slappedagar


Sören har ju fortfarande semester, så vi njuter mest av att vara lediga! Det är faktiskt väldigt bekvämt att vi båda är hemma, men verkligheten kommer snart tillbaka. I veckan har vi inte gjort så mycket, mest tagit dagen som den kommer. I onsdags var vi i Bjärred och fick grillat hos min gamla gymnasiekompis Linda och hennes man Christian. Karin, också gammal gymnasiekompis ,var också där med sin man och lilla Love 3 månader gammal. Det var riktigt många år sedan vi sågs sist så det var jättekul att träffas.

Elias växer och utvecklas. Han borde ju snart börja krypa, men han visar inga direkt tecken på det. Han älskar att springa runt i sin gåstol och dra i allt som han kommer åt. Så det är dax att flytta om lite tror jag. Eftersom vi bor i en 2:a just nu så har vi så mycket grejor och här är så stökigt. Saker ligger framme för att dom inte fått nån plats och det är svårt att plocka undan det när man ändå använder det ofta. Så jag säger det igen: LÄNGTAR EFTER VÅRT HUS!
Allt verkar vara i Elias höjd, och han är så intresserad av att pilla på allt som inte är leksaker. Bäst är grejorna under hans skötbord. Eftersom vi inte har plats till hans skötbord varken i sovrummet eller på toaletten så står det i vardagsrummet, väldigt bekvämt måste jag säga. Och under skötbordet finns det 2 hyllor och sedan 2 stora lådor. I dom där hyllorna har jag lagt en massa grejor, bla en låda med allt möjligt i. Den lådan är jätterolig att dra ner så att allt åker ut på golvet.
Trots gåstolens ram så kommer han också ända fram till soffbordet. Där finns också massa kul att pilla på.
Och varför är ALLA barn så intresserade av just fjärrkontroller och mobiltelefoner?? Då menar jag verkligen ALLA barn, för jag vet inte ett enda barn som inte vill åt fjärrkontrollen.
Finns det barn som inte vill tugga på fjärrkontrollen, eller rycka mobiltelefonen från mamma?
Nä, det är dax att barnsäkra här hemma.

Elias fick svamp i munnen i förra veckan. Hur och vaarför har jag ingen aning om, men vi började med att ta på vichyvatten. Men det verkade inte riktigt hjälpa, så vi gick ner till BVC i fredags och fick penslat på nåt blå-lila medel på hans tunga. Det såg ut som om han ätit en bläckpenna!
Men det var effektivt!

Här kommer lite bilder från veckan.

Morot är jättekul att gnaga på




Elias och min syster
Syrrans sambo
Min pappa kollar vädret, kommer regnet eller inte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar