fredag 6 augusti 2010

Semester


Vi var på semester en vecka i Randers (Danmark) och hälsade på Sörens familj. Eftersom de bor så långt bort så träffar dom inte Elias så ofta, men nu fick dom en hel vecka med honom!
Farmor och farfar var glada. Vi träffade också sörens bror och Christina. Dom ska också få en liten bebis, så vi lämnade över alla små bebiskläder. Ja, det blir en pojke där med.
Enligt Sören så kan dom bara göra pojkar. Sörens farfar hade 2 brödrar, och han fick sedan 2 söner, alltså Sörens pappa. Sörens pappa fick sedan Sören och Christian som i sin tur nu får var sin son. Hmmmmm
Vi vill ju gärna ha ett barn till i framtiden. Undrar om vi får en pojke till då?
Dessutom är dom otroligt lika varann i familjen. Sörens pappa är verkligen lik sin pappa och Sören är riktigt lik sin pappa.
Elias är också väldigt lik Sören, men jag tycker mer att han just nu är väldigt lik Sörens bror, Christian, på många bilder när han var liten.

Christian på första bilden och Sören på den under
Christian till vänster och Sören till höger

Här är Elias med Filip
Elias med farfar (Sörens pappa)


Undrar om Elias och Christian och Christinas bebis blir lika??

Vi hade en bra vecka och gjorde inte så värst mycket. Vi åkte till Randers Regnskov en dag. De har byggt upp stora kupoler med regnskog där de flesta djur lever fritt inne. Man går alltså mitt bland djuren, de farliga och aggresiva djuren finns bakom staket, men annars lever dom fritt därinne. Jag tyckte det var jätteroligt och längtar till Elias är så stor att han uppskattar det! Ska bli kul att få visa honom det.
Annars tog vi det väldigt lugnt, lagade inte ens mat på en hel vecka. Underbart!

Satt och tittade igenom bilderna vi tog och har svårt att välja ut några till bloggen eftersom vi tog 900 bilder!!! Helt sjukt!
Men här kommer några.














Sitter i fönsterkarmen och tittar ut...



























Månadens huvudbonad




































Nåt nytt han börjat med, "titta under lugg"









Elias var så duktig när vi var iväg. Jag är så imponerad att han funnit sig i allt. Han har sovit i en resesäng, som han aldrig sovit i förr, utan problem. Han åt och sov och var glad och blev bollad runt bland människor med ett leende på läpparna mest hela tiden.
Jag är imponerad.
Sist vi körde till Randers körde vi ju mitt på dagen, men då var han gnällig i bilen. Han ville ju inte sitta fastspänd i en bilstol i 4 timmar.
Så denna gången bestämde vi att vi skulle köra när det var dax för Elias att sova för natten. Han brukar ju sova vid 19, så vi satte på honom pyjamas och han åt sin flaska och sen in i bilen och körde. Det tog inte många minuter förrän han somnade och sov hela vägen. Vi gjorde likadant när vi skulle köra hem och han sov hela vägen då med. Han är så duktig.
Dessutom slapp vi en massa trafik och köer när vi körde så sent.
Det var perfekt.

Klockan är ju över 22 och det är sängdax för mig, man blir så trött när det är semester. Jag är ju ändå ledig, men när Sören också går hemma så blir det att man sitter uppe så sent. Elias tar sig inga sovmorgnar, så man är ju uppe tidigt ändå.
Så idag ska jag lägga mig tidigt, har lite timmar att ta igen.
Gonatt!







1 kommentar: