fredag 28 januari 2011

Invasion danskar!

Ja i helgen blir vi invaderade av danskar! Hela danska släkten kommer för att fira Elias 1 årsdag (vi sköt ju upp den eftersom vi precis flyttat in) och för att se vårt hus. Det ska bli jätteroligt att dom äntligen får komma till oss!
Dock är jag lite nervös över mat, planering osv.  Det är alltså inte lätt att beräkna mat till 25 personer! Och dessutom ska man ha plats så dom kan sitta ner och äta! :)
I veckan var vi på IKEA och köpte extrabord och stolar så nu ska det finnas plats att sitta. Man kan ju låna och skrapa ihop, men vi kände att det nog inte är sista gången de kommer på besök, så lika bra att ha!

Jag är då inte den där värdinnan som kan ha så många gäster och få det att se så lätt ut! För mig är detta en STOR prövning! Men det ska nog gå bra! Det roliga är att Sören har så mycket idéer och vill att vi ska göra si och så, men sen tänker han inte på hur det ska lösas. Utan där måste jag stoppa honom pga. praktiska lösningar. Han tänker så långt att vi ska ha pasta pesto med kyckling! mmmmmm
Men när, var hur det ska göras tänker han inte på.
När jag skrivit handlingslistan (gör aldrig det annars, men nödvändigt denna gång) frågade jag Sören om det var nåt mer vi behövde handla. Njeeeeee, det är nog allt, sa han utan att ens titta på listan! hahahahahaha Suck!
Det är mycket som ska tänkas på. Har vi bestick, tallrikar, ölglas, vinglas, kaffemuggar osv till 25 personer?
Jodå, det har vi faktiskt. Fick komplettera med lite ölglas bara, annars har vi allt.
Städa är min nästa utmaning! Det är nästintill omöjligt med en vaken Elias. Och han sover ju knappast hela dan (fastän jag nog behövt hela dan till städning). Vi får se hur det går!

Det ska verkligen bli jätteroligt att dom ska få komma hem till oss, det är ju alltid vi som åker över annars.
Och dessutom så ska vi också få se Oliver för första gången! Sörens bror fick ju barn i slutet på november, så han är redan 2 månader. Men äntligen ska vi få se honom, och dom kommer redan ikväll (och ska bo här hos oss). Så kul!
Elias kommer nog helt plötsligt kännas stor. Får se hur han reagerar på en liten bebis i huset. Han kasnke skiter fullständigt i den lilla sötisen?

Nu måste jag sätta fart innan Elias vaknar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar