torsdag 20 januari 2011

Kräksjuka eller?

Tycker det låter så äckligt med ordet kräka eller spy, då låter det mycket bättre på danska: att man kastar op! Och det var precis vad Sören gjorde igår kväll och i natt. Det finns väl inget värre än att behöva lyssna på någon som kastar op. Jag tycker det är så äckligt. Idag är han bättre och det har inte varit något sen kl 4 imorse. Men var det kräksjuka eller? Ska jag bli dålig nu med? För säkerhets skull tog jag till ett trix som jag inte vet om det fungerar eller inte, men jag tror jag skulle kunna göra allt för att inte bli smittad! Det är det värsta jag vet!! Så jag svalde 10 hela vitpepparkorn (hela, inte tugga på dom!!). Det låter hemskt och jag funderade på om jag verkligen skulle göra det, men kräksjuka är värre, så jag svalde ner dom med vatten. Det var inte alls farligt, det smakade ingenting, och jag känner inte alls av det.
Men det kanske var försent redan, eller så fungerar kanske inte det gamla trixet. Det lär jag ju märka....

Och inte nog med det så har Elias inte varit helt bra i magen, vilket betyder att jag bytt MÅNGA blöjor och många klädbyten. Jag är väldigt tacksam för min tvättmaskin nu! :)

Så var det inte bajs så var det kräk.... Bläääääääääää¨
Men det är väl bara att vänja sig.

Förövrigt så var jag och Elias för att lämna in bilen på lagning idag och vi blir 8500 kr fattigare. Jäkla bilar!! (han tog inte in den idag för han var tvungen att beställa delar, men den ska in på måndag igen)

Elias har varit så rolig idag (trots att han inte sovit mer än 45 minuter på hela dagen!!!) Han har fjantat sig, vilket han inte brukar göra. Helt plötsligt satt han och sög på sin tumme! Så började jag skratta och frågade varför han gjorde så. Så skrattade han själv och tog ut tummen, men han förstod att han var rolig, så den åkte in igen. Han var så medveten om vad han gjorde och att jag tyckte det var roligt, så han höll på så ett tag. Och han hade en sån där busig min.
Sen har han lekt och tramsat här hela dagen. Dessutom blev jag så förvånad när jag frågade honom imorse var bilen var? Då hämtade han en av sina bilar!! Han förstår alltså mer än vad jag tror... :)
Försökte också lära honom säga gubbe idag. Han har så många legogubbar och andra små gubbar och jag vet inte vad vi ska kalla dom annat än gubbar. Så när jag frågade honom om han kan säga gubbe så kämpade han och fick fram bbbbeeeeeeeee. hahahahaha, innan han säger bbbbeeee så kommer det nåt märkligt ljud. Men inte är det gu, låter mer som bbbbllluuuuuubbbeeeee. Hahahha han är så söt när han ska säga det!
Ja trots alla blöjbyten och förlite sömn så har han varit en riktig gullunge idag! Det är så skönt eftersom det mest har varit gnäll och pip ett tag nu, och jag har mest varit irriterad och tyckt att det varit jobbig. Men idag visade han en helt annan sida (igen).
Elias har liksom aldrig busat och skojat och skrattat. Han är glad, skrattar och och är nöjd, leker fint osv. osv. Men aldrig riktigt busat. Han ler och är glad, men det är faktiskt väldigt få gånger vi hört honom skratta hjärtligt (trots en massa försök att få honom till det) Men det har han börjat med nu! Sååå roligt!
Svårt att beskriva, men jag kan ju tex. skoja med Charlie och han skrattar högt så han nästan kiknar. Charlie har en annan slags humor som man kan framkalla genom att busa med honom. Men har inte Elias känt för att bli killad, eller leka tittut eller busa så har han bara tittat på mig och kanske lagt av ett leende. Men nu kan man liksom med Charlie framkalla bus i Elias. 
Hoppas bara det fortsätter, för det är ju så härligt att se och höra honom skratta! 

Alltså blev det en bra dag trots kräk, bajs och en dyr bil!! :)


Bus-Elias





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar