måndag 17 januari 2011

Ingen bra natt

Det blev alltså ingen bra natt. Elias höll mig vaken till kl 02,30 tror jag klockan var när jag till slut gick upp och gjorde en flaska ersättning till honom. Från det vi gick och la oss, så var han ledsen och stökade om vartannat. Han satte sig upp i sömnen och dunkade huvudet i spjälorna när han skulle lägga sig ner igen. Han ställde sig med huvudet ner i kudden och upp med rumpan. Ja jag vet inte vad han höll på med. Tog upp honom i vår säng, men det blev inte bättre det. Då sparkade han både mig och Søren flera gånger när han stökade runt. Gick upp och gjorde en flaska ersättning till honom, och efter det blev han lugn och somnade i min famn. Sen la jag honom i hans säng och han sov till 6 tiden. Stökade lite då, men han somnade om till 7, 30.
Var han hungrig, eller vad var det som gjorde honom så orolig? Var det kasnke att han sovit så dåligt på dagen som gjorde att han inte fick ro? ja ja, kommer ju inte få något svar på det, men hoppas att natten som kommer blir bättre. Jag blir så gnällig när jag inte får sova. (varit bortskämd med att Elias oftast sover om nätterna).

I övrigt har han varit go och glad idag. När han satt och åt, så började han med nåt ljud som lät Tiitaaaatt. Och han sa det om och om igen. Jag trodde först han sa tack, så jag sa tack tack. Men han bara fortsatte. Så såg jag efter ett tag att han tittade på klockan och sa ju såklart Tick tack!! (det lärde han sig hos mormor. Mormors klocka säger tick tack). Söte unge!! Att jag inte fattade det, dumma mamma! :)

Han lär sig så snabbt nu. Nu kan han också att katten säger mjau (fast Elias höjer tonläget och säger ouhhhh)
Och kon säger muuuhhhhhhh.
Vovven säger lite olika ljud. Oftast låter det som en tiger (men det är mormors hund Tvix som låter så när hon leker)
Det är så kul att lära honom nu. Det är precis som att han förstår så mycket mer än bara för en vecka sen.
Nu sover han sin andra gång idag, för efter den här natten så borde han också vara trött. Lite för sen eftermiddags-sömn, men han somnade kl 15 och jag trodde bara han skulle sova en timme. Men nu är klockan 16.40 och han sover fortfarande.
Så nu ska jag tömma diskmaskinen innan det är dax för lite matlagning.

2 kommentarer:

  1. Där ser man vilken skillnad det är på barn! Och just med Elias å Charlie håller ju skillnaderna i sig fortfarande. Elias pratar ju myyyycket mer än Charlie som i princip inte säger nåt alls mer än Oj! (Ousch) Fast det kan ju vara usch oxå iofs.. haha.

    SvaraRadera
  2. Ja, stora skillnader på Elias och Charlie. Elias lägger sin energi i att prata (eller försöka) Och Charlie lägger sin på att gå! Elias är ju inte i närheten! :)

    SvaraRadera