torsdag 11 november 2010

Veckans bravader

Elias förvånar varje dag.
Nu ställer han sig upp vid bord och soffa utan problem. Ja, han kämpar lite, men han klarar det själv och han har fattat att han måste hålla i sig. För det mesta iallafall. Och när man säger till honom att han var duktig, så sträcker han på sig och ler! Man ser riktigt hur stolt han blir! Sötis.
Han har tyvärr inte fattat hur man sätter sig ner än. Han bara släpper och sätter sig, och det bidrar till att han ofta tippar och slår sig. Så man får vara på sin vakt såfort han ställt sig upp så får man försiktigt hålla sig i närheten så man kan fånga honom när han snubblar eller släpper.
Det farliga är om han blir distraherad och tappar koncentrationen.
Idag testade vi gåvagnen igen. Han lutar sig för mycket mot den så man får gå med och hålla honom så han inte lutar sig sig för mycket, för då går det illa.
Men den verkar vara himla rolig, för han blev riktigt sur när jag inte orkade gå framåtböjd mer. Han visade sitt ilskna humör.
Det där humöret som jag vet att han INTE fått från mig iallafall. Shit vad han kan bli arg!

-Yes, jag fick tag på den!

-Jag vill inte sova!


Massa spännande reklam!

-Nu ska vi se vad jag vill ha...



-Titta jag kan!


-Elias, titta in i kameran
-Blä blä


-Jag ville inte sitta, jag vill MEEER!



4 kommentarer:

  1. Ett tipps är att lägg i en påse med mjöl/socker i vagnen för att få lite tyngd, Det gjorde vi efter att ha fått det tippsat och detfunkar super=)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset Evelina!! Ska absolut testa det!!

    SvaraRadera
  4. Vad spännande :D s skojigt när de börjar upptäcka mer och mer och lär sig stå/krypa, för Elliot hände allt inom loppet av en vecka och han såg såå glad och stolt ut haha.
    Fast sen dess har man ju inte haft en lugn stund hemma, så visst drömmer man sig tillbaka till tiden när de mest låg stilla ibland ... ;)

    SvaraRadera