fredag 19 november 2010

Kontrollbesiktning

I måndags hade vi en kontrollbesiktning av huset.
Både jag och Sören var väldigt nervösa när vi åkte dit. Vi var inte riktigt säkra på vad som skulle kontrolleras och om de "småsaker" som vi inte tyckte var snyggt skulle bli taget på allvar.
På plats i huset träffade vi 3 x Peter, besiktningsmannen, byggchefen och han som sålde huset till oss från Eksjöhus. Komiskt nog heter alla Peter.
Besiktningsmannen var jättebra! HAn noterade alla "småfel" och skönhetsfel och vi upptäckte också att golvbrunnen som ska sitta under badkaret, inte satt under badkaret utan väl synlig utanför badkaret.
Hmmmmm... Nu väntar vi på en lösning på detta, det är inte snyggt som det är. Men som besiktningsmannen sa så kommer byggarna inte riva upp golvet och flytta brunnen (och det förstår jag).
Så vad lösningen blir återstår att se.
Nytt badkar?
I övrigt var det en massa småfix och ena gaveln ska putsas om (den var fult och slarvig putsad).
Annars gick det faktiskt bra! Så vi var nöjda när vi åkte hem.
Nu återstår bara att se om de fixat sakerna till slutbesiktningen om 1 vecka!
1 vecka!!!!!!
Om en vecka får vi nycklarna!
Tror inte ni förstår hur lycklig jag är!

Stressen börjar dock bli lite påtaglig. Jag har packat en del, men är lååååångt ifrån klar!
Det här med 1 kartong varje kväll har jag inte lyckats med. Så nu måste vi verkligen sätta igång!
1 vecka!!!
1 vecka!!!
1 vecka!!!
Underbart!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar