tisdag 1 juni 2010

Tänder!!


Lillen satt och tuggade på mitt finger, som han brukar göra, men helt plötsligt gjorde det ont. Jag fick en chock.
Där var nåt vasst, sylvasst!
Tänder redan!!!?

Åhhh min lilla kille har fått tänder! 5 1/2 månad gammal. Vet ju andra barn i samma ålder som redan fått, men jag trodde att vi skulle få vänta på Elias tänder. Jag hade ställt in mig på en lång väntan.
Men nu har han 2!
Den ena är jättevass, men den andra är inte riktigt uppe ur tandköttet än.
Jag är fortfarande i chock. :)

Det händer riktigt mycket just nu.
De första spadtagen är tagna på vår tomt också.
Så det börjar kännas verkligt att vi ska få vårt hus. Idag var vi på byggsamråd på stadsbyggnadkontoret i Trelleborg. Vi gick igenom ritningar osv.
Man kan inte hjälpa att man är lite nervös för att något ska gå fel. Man har ju hört så mycket om nybyggen som har gått helt åt skogen. Vågar knappt titta på fuskbyggarna på tv.
Men man kan ju heller inte anta att något ska gå fel. Självklart kan det hända, men vi kan inte annat än att själv hålla lite koll och lita på att byggfirman och andra inblandade gör sitt jobb.
Så det ska nog gå bra.
Det närmar sig med stormsteg.
Om ett halvår så har vi ett nytt fint hus!










2 kommentarer:

  1. Åh!!! Då kan de bita varandra nu då ju =) Ja de är sylvassa de små.. Charlies kommer upp mer för varje dag, men inte lätt det där... Idag bet han sig så hårt i handloven att det gick hål, blödde rejält =( Allt ska ju bitas på. hela tiden helst. Ses nästa vecka tycker jag!

    SvaraRadera
  2. naaaaw stackars Charlie. Fick han plåster då? Med bamse på? Ja, allt ska bitas i. Men det är slut med att bita på mina händer :)

    SvaraRadera