söndag 27 juni 2010

Midsommarhelgen

Midsommar firade vi i Höllviken. Jag och Elias åkte ner redan vid 10 på morgonen för att kunna njuta av det fina vädret, sen körde jag och hämtade Søren på svågertorp klockan 16.30.
Han jobbade ju. Det var Söderbrings, min syster, mamma och pappa och vi.
På dagen tog vi det lugnt, och bara njöt. Elias gungade och testade även hängmattan.
Till lunch blev det Asti och jordgubbar, och efter att jag hämtat Søren blev det midsommarmat och snaps. Därimellan en massa snacks.
Vi sjunger ju alltid massor av snapsvisor, vilket betyder massor av snaps. Men med åren har vi ju lärt oss att inte dricka så mycket efter varje sång, det finns ju 82 sånger i sånghäftet...
Efter maten tyckte vi att vin och ost hade smakat gott nere på stranden i det underbara vädret, så vi packade ihop oss och promenerade ner.
Där var så vackert nere och helt underbart skönt. Jag är ju svag för stranden, självklart gillar jag stranden under sommaren för att sola och bada, men mest gillar jag stranden vid andra tillfällen. Det här är ett.
Stranden är som bäst kvällstid innan solen gått ner, det ligger nån form av lugn över det. Stranden är också underbar en grå höstdag, eller en mysig vårdag. Stranden kan också vara helt underbar på vintern med snö.
Men denna kvällen var stranden helt perfekt. Det satt små grupper av människor lite överallt, några var ute och tog en kvällspromenad, det var helt vindstilla och ljuset var så fridfullt.
Jag njöt verkligen.

Igår blev det en utflykt till Skegrie för att visa vårt "hus" för Söderbrings. Sen åkte vi till Höllviken igen. Medans Elias sov, passade jag på att slöa lite i solstolen och Søren tvättade vår bil! :) Den blev så fin.
På kvällen blev det lite grillat.
En riktigt mysig helg med andra ord.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar