tisdag 22 juni 2010

6 månaders kontroll

Igår var vi på BVC för 6 månaders kontroll. Det går så lång tid mellan besöken, så man längtar ju dit. Och så får man träffa världens bästa Maria, jag tycker hon är jättebra. Elias skulle nu också träffa läkaren, och han skulle se så han utvecklas ordentligt och undersöka så allt fungerar som det ska. Och han fick absolut godkänt. Och han sa att han var en aktiv liten pojke. Hahahahhaha bra eller dåligt, det vet jag inte. När läkaren skulle testa om han kunde resa sig från liggande till sittande, så var Elias redan på väg upp. Så det klarade han bra.
Han väger nu 8410 g och är 69 cm lång. Så han äter ordentligt iallafall!

Igår satt jag hela kvällen och valde bilder till en fotobok. Vi fick ett erbjudande om en gratis fotobok. Det var inte lätt att välja ut bilder, och heller inte lätt att välja bakrunder osv. Den var väldigt lätt att göra, men veliga jag kan ju aldrig bestämma mig. Men jag tror den blir jättebra. Så står det att när man kommer till kassan så ska man uppge en kod, så får man den gratis. Och jag klickade vidare och vidare och kom aldrig till nån kassa. Tillslut var ordern beställd och kostade 345 kr. Suck......
Det är ju inte dyrt, men med tanke på att jag skulle få den gratis så var det lite irriterande. Ska ringa och se om det går att ordna. Annars får jag väl göra en till ! :)

På tal om bilder, så har Søren en förmåga att lägga saker på Elias huvud. Vi har minst 1 bild varje månad där han har olika saker på huvudet. Det kan vara en leksak, en "kräkis" eller en filt. Ja allt som inte ska vara på huvudet hamnar där. Vi får nog göra det till ett tema.


April

Maj

Maj

Juni


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar