onsdag 9 juni 2010

One down, One to go...




Vi var i Randers på Bröllop i helgen. Jag hade ju varit lite nervös för hur Elias skulle klara det. Tänk om han gnällde i kyrkan, tänk om han inte ville sova, äta, tänk om han kräkte ner sig OCH mig?
Men han var SÅ DUKTIG! Allt gick jättebra!
Och jag hade ju också varit lite orolig för hur det skulle gå att lämna Elias för barnpassning. Men det gick också jättebra. Han somnade vid 19 och sen sov han resten av kvällen och natten.
Så jag kunde faktiskt slappna av och njuta av festen. Bildbevis på att vi t.o.m dansade! :)
Drack dock inte så mycket, och jag gick och la mig lite tidigare än de andra. Hade gärna stannat en stund till, men visste ju att Elias vaknar tidigt.
Jag gick från festen vid 01.30 efter en riktigt lång dag, och Elias var glad och pigg klockan 05.
Det var inte jag, men det var bara att bita ihop.

Nästa mission är min 30 års-fest på lördag.
Jag har valt att inte ha en "riktig" fest, utan mer ett avslappnat sommarparty för både vuxna och barn.
Men var är sommaren?
Jag såg framför mig att vi skulle tillbringa stor del av tiden ute, i skinande sol, lekar och skoj.
Men det kan jag nog glömma.
Så det blir alltså plan A med inslag av plan B,C,D och E... suck.
Och fastän jag har försökt göra det lätt för mig, så är det sååå mycket att planera och fixa.
Jag är inte lika effektiv som jag var innan jag fick barn. Och det är lite svårt för mig att acceptera.
Men det är så det är, och jag måste nog inse fakta.

Nu ska jag fortsätta med planering av mina lekar! :)

Njuter av det fina vädret


En glad busunge

Sådan far, sådan son... (dom till och med sover likadant)


2 kommentarer:

  1. Amen så sött att dem sover likadant! haha, ingen tvekan om vem som är pappa.
    Samma är det här, vi kallar Keila för "lille-henrik", haha.
    Han är verkligen jättesöt er lilla kille.
    Kram på er från mig och Keila!

    SvaraRadera
  2. Gud vad sött att de sover likadant! hihi.. Fyller du 30 vännen? Där ser man.. det visste jag nog, men jag har alltid fått för mig att du är äldre än mig, och jag är ju som bekant bara 22.. eller?? Så då borde du vara runt 26. Jag har valt att ignorera det faktum att jag oxå fyller i år och planerar sonika att dra till London över helgen då. Har alltid drömt om att se London i jul-kläder... Sen får folk fira mig bäst de vill hahaha ;)

    SvaraRadera