torsdag 27 maj 2010

Tankar...

Idag åkte vi till Höllviken för att hälsa på mormor (min mamma). Vi tog en sväng i barn-affärerna för att försöka hitta något fint som Elias kan ha på sig när vi ska på bröllop om 1 vecka. Men vi hittade faktiskt inget, så det får bli stan igen.

Det är Sørens bror som ska gifta sig.
Elias ska bara vara med i kyrkan och sen ska han passas av en tjej jag aldrig har träffat.
Detta känns inte helt ok, men jag har inget val. Han måste följa med till Randers (Jylland, Danmark) så att hans farmor får träffa honom, och så vill jag nog inte vara borta från honom en hel helg. Men han kan inte vara med på festen, så Sørens mamma tyckte att en väninnas dotter kunde passa honom.
Som tur är så ska dom vara i ett hus som ligger precis där festen är, annars tror jag inte jag hade gått med på det.
Det är första gången vi ska ha barnpassning till Elias, och jag hade aldrig gjort det om jag inte var tvungen. Det känns alltså inte särskillt kul.
Hon känner ju inte honom, och han känner ju inte henne.
Det kommer säkert gå jättebra, men jag kan inte sluta tänka på att någon annan ska ta hand om mitt barn.
Hur vet hon när det är dax för honom att sova? Hur vet hon vad han kan och inte kan? Tänk om han inte vill äta? Tänk om han slår sig? Hon får inte glömma att byta hans blöja.... osv, osv
Kalla mig hönsmamma.....
Men jag har ångest över det här. Tur jag kan springa in där och titta till honom. :)

Lyckades få Elias att sova en stund i sin vagn i mina föräldrars trädgård idag. Solen sken, så sekunden han somnade bokstavligen kastade jag mig i en solstol.
Här satt jag nu med uppvikta jeans och i bara ett linne.
Livet var underbart!
Då insåg jag hur mycket jag längtar efter vårt hus och vår trädgård.
Tänk att vi ska flytta in i ett nytt hus i november!
Trädgård är ju guld värt. Bara kunna gå ut och sätta sig en stund i solen och njuta.
Jag satt nog 20 minuter idag, och lyckades få lite färg faktiskt.
Inte mycket färg, men tillräckligt för att jag skulle känna mig mycket piggare och gladare.
Tänk vad lite sol kan göra....




4 kommentarer:

  1. Låter härligt med en stund i trädgården!
    Hoppas bröllopet blir toppen och jag tror att allt kommer gå bra, men jag förstår om det känns lite oroligt! Du är ingen hönsmamma! jag tycker du är så himla lugn och har verkligen uppskattat din öppenhet och lättsamhet när du har din lilla prins i närheten!!! du är fantastisk och jag längtar så enormt mycket efter er!!

    SvaraRadera
  2. Tror också det kommer gå bra, MEN viktigt är också att det känns rätt. Men det är en svår balansgång när det är första gången, alltid nervöst!
    Lycka till och du kan ju alltid hämta honom ;)

    Kram Carro

    SvaraRadera
  3. Hahahaa, jag skrattade själv när jag läste det idag. Kanske lite överdrivet men gud vad arg jag var. Don't mess with at "nyförlöst woman".

    Vem har gjort din bloggdesign? jättefint! Kan den personen fixa till mig tro?

    Så söt din fina lilla pojke är.

    Kram på er

    SvaraRadera
  4. Jättebra sida du tipsade om!
    Jag höll på i flera timmar, kunde inte bestämma mig, hihi.

    Hoppas allt är bra med er.
    Kram

    SvaraRadera