tisdag 29 juni 2010

Husresning!

Klockan 7 idag skulle delar av vårt hus anlända. Sen skulle byggarna arbeta hela dagen för att få upp väggar och tak. Jag och Elias skulle ner och se det hela. Det började bra, Elias vaknade nog redan vid 5 men vi gick upp lite i 6 och lillen fick lite mat, sen han var trött redan vid 7 igen. Tänkte han skulle sova en timme som han brukar, äta lite gröt och sen skulle vi köra. Perfekt!

Men Elias sov till klockan 9, och jag ville inte väcka honom innan, för han sov så dåligt igår. Så när han vaknade gjorde jag snabbt gröt till honom, men under tiden han skulle äta, så passade han på att bajsa. Jaja det var ju jätte bra, så var det också avklarat. Han åt färdigt, fick ny blöja, på med kläder och snabbt iväg. Klockan var nu 10. Lite mer än jag hade tänkt mig. När skulle jag ut på motorvägen, så var avfarten såklart avstängd, så de hade gjort anvisningar för en annan väg. Vet inte var jag hamnade, vet bara att jag var ute i fosie och yrade. Suck.
När jag väl kom rätt var jag lite stressad. Klockan var ju mycket nu. Klockan 10.35 parkerade jag bilen i Skegrie och DÄR STOD VÅRT HUS!
De hade redan fått upp väggar och höll på med takreglarna. Jag blev så lycklig! Här ska vi bo! Underbart.
Efter lite bilder gick vi hem till en gammal barndomsvän som bor i samma område, i ett likadant hus faktiskt, och gav barnen lite mat på terassen. När jag satt där så längtade jag så mycket efter vårt hus, och trädgård.
Barnen åt och sov och vi fikade lite. När klockan var 15 var det dax att köra hem, men först förbi vårt hus igen. Då hade grabbarna nästan hunnit bli klara med taket, dom jobbade verkligen hårt i värmen.
Så det blev lite bilder till.
På väg hem åkte vi förbi Tygelsjö och sa grattis till Jessi som fyller år idag.
Väl hemma var vi helt slut både jag och Elias efter en lång dag i värmen.
Han sover gott, och jag ska plocka i ordning lite här hemma.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar