lördag 19 juni 2010

Veckan slut



Denna veckan har gått så snabbt att jag inte ens hunnit skriva i bloggen.

Vi har gjort så mycket att jag knappt kommer ihåg. I onsdags var vi med Jessica och lilla Charlie i folkets park och tog sedan en lång fika och matpaus för de små på ett café ute i skuggan. Så skönt att kunna vara ute hela dagarna. Vi mammor försökte såklart få lite sol så fort vi kunde.

I torsdags var det fint väder, så jag och Elias rymde ner till Höllviken till mormor. Jag trodde jag skulle få solat lite, men Elias ville inte riktigt sova så länge som jag hoppats på. Så det blev bara en snabbis i solen. Men det var så skönt att komma ner där till lugn och ro och kunna vara i trädgården. Morfar hade köpt en gunga till Elias, den gillade han!

Igår var vi på 2-års kalas i Svedala. Mycket trevligt. Det var ok väder så vi satt ute och fick grillat! Och idag har vi varit och tittat på vårt hus, eller ja plattan som det ska stå på. Några grannar kom ut och hälsade och vi stod länge och pratade. Kul!! Tror vi ska trivas där! Sen åkte vi till Tygelsjö och mös lite med Elin och fick god mat.
Myser med Elin

Imorgon ska vi till BVC på 6 månaders kontroll. Elias blev 6 månader i onsdags, otroligt vad tiden går fort. Men det märks också på hans utveckling. Han har förändrats så mycket på sista tiden. Helt plötsligt är han så medveten om vad som händer runt omkring honom. Han sitter nästan själv, tippar ibland när han vill ha nåt som ligger lite långt bort. Och så har han fått upp intresset av att snurra över från rygg till mage. Han hatade att ligga på mage innan, men nu vänder han sig och försöker ta sig framåt. Det går inte riktigt som han vill och då blir han jättesur.
Han slog sig också för första gången häromdagen. Han halvlåg på rygg och lekte med sin favoritleksak, en hård spelande plast-pingvin. Han svingade runt med den och såklart så slog han den i huvet på sig själv. Han blev så ledsen. Jag tyckte så synd om honom, och insåg att detta kommer hända så många gånger. Han kommer ju trilla och slå sig, jag måste nog vänja mig vid det, men det är jobbigt att se honom ledsen.
Men den lilla busungen har också kommit på att han kan bli ledsen när han inte vill nåt. Man kan dock höra skillnad på gråt och gråt. Men han visar tydligt att han inte finner sig i allt längre, utan har nu fått lite egen vilja med. Han har också kommit på att prata är kul. Man kan nog inte kalla det prata, inte heller jollra. Det är mest skrik i olika läten och ljudnivåer. Ibland är det lite milt joller, men oftast vill han höras. Och det gjorde han även imorse när jag skulle få sovmorgon. Sören gick upp med honom, men han ville nog inte att mamma skulle sova. Han "snackade" högt och tydligt, så det blev ingen sovmorgon här inte.
Han skrattar ju också mer nu, det är så härligt att höra. Nu får vi se vad han väger imorgon och hur lång han blivit. Jag tycker han har blivit jättelång, kläderna passar ju knappt längre, så nu måste jag ut och shoppa lite. Har inte mer i större storlekar nu, lagret är slut.

Nu blir lite slöande i soffan och sängen tidigt idag. Är helt slut!

"snackar" för fullt


Arg....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar