onsdag 9 mars 2011

Utbildning på jobb

Idag var jag på utbildning på jobb ett par timmar.
Kändes jättekonstigt...
Samtidigt som det var sorgligt att lyxen som ledig är över, så kändes det skönt att få vara mig själv en liten stund. Jag var förvånad över att jag kunde släppa tanken på Elias på dagis och faktiskt koncentrera mig på jobb.
Men såfort utbildningen var över så kunde jag inte fort nog köra till Skegrie för att hämta min lilla kille på dagis.
Han hade varit så duktig och allt hade gått jättebra.... tills han såg mig. Då började han hysterisk gråta.
Jag tog upp honom och då började han att pussa mig samtidigt som han grät. Åhhhh lilla snutte, han hade saknat mig.
Det gick nog inte upp för honom förrän han såg mig. Hoppas nu inte detta utvecklas till att han blir ledsen när jag lämnar honom.
När vi kom in genom dörrarna på dagis idag så sken han upp som solen. Han blev så glad att se alla barn och fröknar som var i kapprummet på väg ut för att leka.
När jag skulle gå så sket han fullständigt i mig och var mest intresserad av alla barn och leksaker. Han hade varit glad hela dagen och inte varit ledsen alls.
Men när jag kom så brast det, men det var över på en liten stund. Han var nog så glad att se sin mamma! :)

1 kommentar:

  1. å gud! Jag börjar ju gråta här! ;( Lille lille E! Gud vad det kommer bli jobbigt med dagis... *fasar*

    SvaraRadera