tisdag 5 mars 2013

Feber....

Elias är inne på dag 4 med feber.
Igår förmiddag lurades den lite, ingen feber på förmiddagen så jag trodde helt klart vi skulle få en feberfri dag, men nej, den kom tillbaka.
Han är ganska pigg ( med Ipren i kroppen) men driver totalt med mig. Jag kämpar verkligen för att få i honom dricka, för äta gör han ju inte ( inte ens i friskt tillstånd) så det har jag gett upp. Men dricka är ju viktigt, för vi vill inte hamna på sjukhuset. Men det är svårt alltså.... Han driver ju med mig så jag blir helt slut av att springa och passa upp honom.
Jag - Vill du ha nåt att dricka?
Elias -ja
Jag - vill du ha saft?
Elias -jaaaaa
Jag hämtar saft.
Elias - inte det glaset!
Jag hämtar ett annat glas.
Elias - inte saft!
Jag - vad vill du ha att dricka då?
Elias - vatten.
Jag hämtar vatten.
Elias - sätt det på bordet.
Jag sätter det på bordet och han rör inte det.
Suck!!

Ja, vi får se vad det blir av detta. Tyvärr så är det ju om natten han är sjukast. Han blir så himla varm när han sover, och med feber i kroppen blir det ju knappast bättre. Han har sovit i vår säng. Kudden är dyngsur och han är så våt i håret att det ser ut som han nyss badat.
Sen rullar han omkring och gnyr. Så tyvärr har vi inte sovit på ett par nätter. ( Jo Sören sover som en stock)
Nu sover han i soffan, och när han vaknar igen så kämpar vi på med drickandet......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar