torsdag 10 januari 2013

Tand redan???

Hmm... Det kan väl inte vara möjligt?!
Thilde har varit rätt så gnällig, stökar när hon ska äta, saglar som bara den, gnider händerna i munnen, tuggar på sin tumme osv...
Detta har mest sett som tecken på att hon lärt sig att föra händer till munnen och att hon utvecklas nu. Men idag kände jag på henne i munnen efter att min mamma sa att hon kanske börjar få tänder.
Näääää sa jag, men kände henne i munnen. Och till min stora förvåning så var det lite vasst vid hörntanden nere....
Eller kanske det var framtand nere. Osäker för hon blev helt hysteriskt ledsen när jag kände där, Det gjorde nog ont,så jag ville inte känna mer.
Det lär vi ju se om där ploppar upp en tand.
Fick också ge henne lite ersättning idag. Hon har vid matningarna börjat gråta när hon ska äta vid bröstet. Hon börjar suga, men det kommer ju inget direkt, så då blir hon jättearg och stökar som bara den och gråter. Det gör ju att det inte kommer nån mat förrän hon suger ordentligt.
Och mitt på dagen idag bara skrek hon så jag gav upp och gav henne en flaska.
Men sen åt hon vid bröstet senare.
Läst om fler som har samma problem vid 3,5 månads ålder.
Det verkar som att det är att dom kräver lite mer mat nu dom där små liven. Så vi får se om hon kan suga igång det, eller det blir ersättning.
Elias fick ersättning från 2,5 månads ålder.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar