onsdag 9 januari 2013

En sväng på stan och potträning

Igår tog jag och Thilde oss en sväng på stan.
Man hinner inte så mycket på den korta tid som Elias är på dagis, men vi hann med att byta några tröjor till Elias och så lyckades jag hitta 3 tröjor på rea till mig själv! 3 tröjor för totalt 150 kr på Gina Tricot. Det kallar jag fynd:)
Jag köpte några kalsonger/boxer till Elias med Angry bird på, i hopp om att han snart slutar med blöja, men han vägrar ta på sig kalsonger/boxer. Jag trodde att han kanske inte kunde motstå dom när det var Angry birds på, men det kunde han visst.
Han är duktig att gå på pottan, bara han får springa naken. Men han är alldeles för bekväm med att ha blöja, så ofta vill han inte ta av den.
Nu i eftermiddag var det han själv som sa att han skulle på pottan fastän han hade blöja på, och efter det sprang han naken ända tills pyjamasen skulle på och gick själv på pottan ett antal gånger:) Men några kalsonger får jag inte på honom.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar