tisdag 2 oktober 2012

19 september

19 september föddes vår lilla flicka efter knappt en timme på förlossningen.
Ja det gick så snabbt att dom fick byta kläderna på mig mellan värkarna.
Hon ville ut:)
Men vattnet gick faktiskt hemma redan kl 21 på tisdagskvällen. Och eftersom värkarna med Elias satte igång strax efter att vattnet gått så ringde jag mormor direkt. Elias hade inte somnat än så när jag berättade att han skulle åka till mormor så sken han upp som en sol. Man märkte på honom att han tyckte det hela var helt knäppt, och han fnittrade lyckligt:)

Men det kom inga värkar. Där satt jag och väntade....
Klockan 02 ringde jag och fick bokat en tid för kontroll kl 08, så sen gick jag och lade mig.

Men jag hann bara precis somna så vaknade jag av att det började göra ont i ryggen.
Sen satte värkarna igång och blev snabbt kraftigare. Kl 04 körde vi mot sjukhuset och kl 04.30 låg vi på ett rum på förlossningen. Dom satte på instrumenten som mäter värkarna och lämnade rummet.
Men det mätte inga värkar, IGEN!!
Samma sak med Elias.
Där låg jag utan personal och krystvärkarna satte igång. Som tur var kom en barnmorska in precis och förstod att det inte stämde. Hon kallade på personal och de insåg att jag var fullt öppen och huvudet var på väg.
De slet av mig mina kläder mellan värkarna och sen gick allt snabbt.

05.25 föddes vår lilla flicka, 2805 g och 47cm :)


4 kommentarer:

  1. Men åååååååååh!! Hon är inte lika lik pappa som elias var väl? Vansinnigt fin!
    Gud så jag längtar tills jag får/kan träffa er!!
    Och Elias ser helt vansinnigt stolt ut <3

    SvaraRadera
  2. Sååå fin hon är <3
    grattis igen!

    SvaraRadera
  3. Oh, Annelie!! Stort grattis till Er alla 4. Så fantastiskt kul o va fin hon är:) Elias är så söt o stolt! Kramar My & Loui

    SvaraRadera
  4. Lillan!! Och finaste Elias! Han är så snäll och fin vilka underbara barn du har! Stoltaste mostern!!! Längtar redan efter er... ❤❤

    SvaraRadera