måndag 17 september 2012

Stor pojke

Elias har blivit så stor, och större lär han väl bli när den lilla behagar titta ut.
Hans ordförråd är helt otroligt! Han pratar, berättar och säger ibland saker där man verkligen undrar: var katten har han lärt sig det?
Han sätter ord på känslor.
Han säger till när han blir ledsen eller arg på mig tex.
Han stammade ett tag, men det verkar ha försvunnit. Han fick inte fram allt det han ville säga och då blev det totalstopp istället. Det är tydligen ganska vanligt. Jag var lite orolig att det inte skulle försvinna, men det har det faktiskt gjort. Det var så synd om honom när han skulle säga nåt så fastnade det på första ordet.

Han har alltid pratat mycket, men nu är det obegränsat! Det känns som han kan alla ord:)

Dessutom så märker man att han noterar saker som man inte trodde han förstod. Han förvånar mig ofta:)
Min älskade Elias!

1 kommentar:

  1. Ja!! Han är så stor och duktig din lilla kille! Och han skämtar och kan ironi! Ler fortfarande när jag tänker på hur han lirade morfar och mig med den tomma godisasken. Skrattade så jag grät! Han är så rolig och snäll go! Bästa Elias! Längtar efter honom!!

    SvaraRadera