torsdag 18 april 2013

Känslor

Efter att jag hämtat Elias igår så han vi knappt utanför dörren på dagis förrän han började gråta för att dragkedjan var fel på jackan..... Det gick inte att trösta honom och han var så ledsen så ledsen. Jag förstod snabbt att det inte handlade om dragkedjan, och försökte komma fram till vad det kunde vara som gjorde honom så ledsen!
Hela vägen hem grät han otröstligt och jag blev faktiskt orolig för så gör inte Elias. Man brukar kunna prata honom tillrätta eller trösta honom, men inget jag sa eller gjorde fick honom lugn.
Efter 1000 frågor så kom jag fram till att hans bästa kompis Elvira hade sagt till honom att gå bort vid ett tillfälle och puttat till honom......
Detta tog han tydligen väldigt hårt!
När jag pratade med fröknarna på dagis idag, så fick jag veta att det inte hade varit så farligt, och Elias hade inte blivit ledsen när det hände. Men hans känslor kom nog när jag kom och hämtade honom.
Min lilla älskling!
Full av känslor!

Men idag var det glömt och Elias hann knappt innanför dörren när Elvira skrek från toaletten.
-Elias, jag är här!!:)
Hahahaha dom är för söta!

2 kommentarer:

  1. Åh det är inte alltid lätt att vara liten <3
    nejmen då var vi ju verkligen i krokarna!! kan tänka mig att Hallongården var väldigt nice i dag i det fina vädret!! blev det en picknick korg ute?
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ah så ni bor där, ser riktigt mysigt ut! och SJUKT nära Slättarps, få ni ju komma förbi där nästan gång vi ska dit, vilket säkert blir väldigt snart!! love it!!
    mysig helg på er <3

    SvaraRadera