onsdag 19 december 2012

3 månader

Thilde blev 3 månader idag!
Oj vad tiden går!
Koliken är borta sedan några veckor, underbart! Hon är nu oftast en glad liten tjej.
Hon skrattar och "snackar" för fullt, mest snackar hon på skötbordet med sina kompisar" som hänger där:)
Sista veckan har hon bara velat sitta upp i famnen hela tiden, ligga ner går inte alls. Och precis som Elias så tycker hon inte om att ligga på magen.
Kan vara att är man en liten "kräk-unge" så är det inte så skönt att ligga på magen. Hon kräker direkt. Så vi har tyvärr inte magträning så ofta som vi borde.
Jag hänger inte riktigt med i vad hon ska kunna vid det här laget, man hinner ju inte riktigt sätta sig och läsa på samma sätt som när Elias var bebis, men hon är himla stadig när hon sitter i knät. Hon vill se allt som händer, och lägger man henne ner när hon inte vill det så skriker hon högt.
Hon sover faktiskt rätt bra, bäst sover hon mellan ca 19- 02. Men det kan variera. 2 nätter i rad har hon sovit mellan 19-04!
Jag trodde jag skulle få en jättejobbig natt tack vare vaccinationen, men det fick jag inte alls. Dessutom somnade hon om efter att hon ätit och vi bytt blöja där vid 04.30 och sov till 8.00. Det betyder att vi försov oss till dagis. ( Jag fick väcka Elias 8.15) Men man ska inte klaga, det var jätteskönt att sova!:)










1 kommentar:

  1. Så Underbart att höra, Annelie! God jul i stugan så ses vi nästa år:) kramar My & Loui

    SvaraRadera