onsdag 14 december 2011

Kalas

På lördag blir det kalas!
2 års-kalas!
Vi blir 21 personer....
Herregud, vad lagar man till 21 personer?
Jag har velat fram och tillbaka med den här menyn länge nu. Jag hade jättebra förslag på mat, men Sören gillade inte dom förslagen...

Det ska vara smidigt, gott, inte fisk, kunna förberedas, något som man slipper stå i köket halva kalaset och kunna tillagas i ett vanligt kök, helst utan ugnen då det kommer bli alldeles för varm här hemma.
Det blir varmt nog med 21 personer.
Tror jag snart bestämt mig för maträtt.
Hade jag varit aningen rikare hade jag hyrt in en kock:)

Sen har vi dessert för 21 personer....:)
Men det har jag bestämt mig för:)

Kontrollerade så vi hade stolar, bord och porslin, bestick, glas osv. Jodå, vi klarar oss.

Vilket kalas det ska bli!
Elias 2 år!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar