måndag 27 juni 2011

Semester och ögoninflammation

Ingen kul kombo.
Jag har semester och Elias har ögoninflammation. Där rök alla våra planer på lek och bus hos kompisarna i veckan.
Istället blir det planer dag för dag istället.
Hoppas att han blir frisk mot slutet av veckan så att vi kan hinna med lite av det vi planerat.
Han mår bra men ögonen är lite geggiga efter att han sovit. Men han är jätteduktig och låter mig tvätta och torka dom.
Det skrivs inte ut antibiotika i första taget tydligen så det enda som gäller är att tvätta dom med ljummet vatten eller ögonvatten, tvätta händerna ofta och byta örngott osv. Tiger har åkt i tvätten stup i kvarten, tur man har några på lager :)
Idag var vi och handlade på förmiddagen när Elias sov middag kastade jag mig i solstolen på trädäcket. På eftermiddagen kom grannen över för lite lek på trädäcket. (det är där man hänger i våra trädgårdar, det finns ju ingen gräsmatta att leka på varken hos grannen eller hos oss).
Grannens barn ( Hampus) är 5 månader äldre än Elias.
Dom vågade sig över för lite lek trots ögoninflammation ( dom leker ju inte mycket med varandra utan mest med sakerna,) så det var kul att få lite besök!

Vilket härligt väder vi haft idag! Nästan som sommar :)

Elias snackar som bara den nuförtiden. Nu härmar han orden man själv säger.
Nya ord är : äta, umpa (rumpa), oppa (hoppa), kooo (sko), ita (rita) och en massa fler som jag inte kommer på nu.
Han älskar att rita.
Och han får i sig mer och mer frukt och grönsaker. Äntligen har han börjat äta gurka (gucka, som han säger, också ett nytt ord) och melon (baboo). ( Baboo säger han även till Baloo i Djungelboken)
Inte för att det är mycket frukt och grönt, men framsteg :)

Imorgon blir det lek med moster "nou nou" (min syster, Lollo) och Andreas.
Sen får vi se vad veckan har att erbjuda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar