fredag 27 maj 2011

Elias snart 18 månader

Elias blir snart 1,5 år. Tiden springer iväg!
Han växer så det knakar och har gått upp 2 kilo sedan förra besöket på BVC i februari,
och han är nu 83,5 cm lång.
Han äter det mesta nu och korv är en favorit. Han älskar också majs. Därimot får jag fortfarande inte i honom frukt och andra grönsaker.Ibland går han med på att äta en gurkbit eller så, men inte mer än det. Ärtor går också ner.
Han är också en bestämd liten kille. Vet inte om det har med åldern att göra eller om jag fått sota för mina synder.
Han är en liten Emil i Lönneberga som hela tiden hittar på saker som antingen är farliga eller nåt annat bus han inte får. Man kan inte lämna honom 2 sekunder för då har han hittat på nåt hyss. Han testar mig verkligen, hur arg kan mamma bli?
Det slutar nog med att vi bygger en snickerboa i trädgården till honom.

Skämt å sido, det tar på tålamodet. Jag trodde att jag hade tålamod, men det verkar jag inte ha, inte när det gäller Elias.
Han kan göra mig så arg.
Samtidigt som han kan göra mig såååå glad. Ibland är han goaste ungen i världen och jag undrar hur jag kunde bli arg på honom....
Älskar min lilla plutt över allt annat!

Idag var vi på sagolekplatsen med Jessica och Charlie. Elias och Charlie var superlyckliga, och dom var så söta när dom lekte och busade! Go´a ungar!
Sen fick dom sitta i vagnen resten av dagen då det var mammornas tur att springa på stan!
Det blev lunch på Gränden. Kyckling grillspett med bakad potatis och vitlöksbröd. Jättegott! Men Elias skulle inte äta det. Han bara spottade ut det igen... Märklig unge! :)

Fastnar hela tiden i filmen Man on Fire. En bra film med Denzel Washington på tv, så den ska jag fortsätta se nu. Återkommer...
:)

1 kommentar:

  1. jaha...då vet man vad som väntar på torsdag då! jag kommer ner på onsdag kväll för att få ut så mycket av tid med er på torsdag som möjligt. han kommer väl köra livet ur stackars moster, busen! :)
    Lääängtar efter er! ses på torsdag morgon/förmiddag!!

    SvaraRadera