tisdag 7 maj 2013

Extrabyxorna låg kvar i facket:)

Det första jag kollade var om det låg nerkissade byxor i facket när jag kom till dagis idag.
Men nej, extrabyxorna låg fint och oanvända, och ingen påse med nerkissade byxor i! 
Jag blev så himla glad! 
Däremot hade han stolt berättat för ALLA att han hade kalsonger.
Och på danskan idag hade fröken berättat att det heter underbukser.
Elias går iväg med några andra danska barn till en dansk pedagog 1 timme i veckan och pratar danska.
Dom pysslar, sjunger och spelar spel. Allt på danska.
Jättebra att den möjligheten finns. Han lär sig mycket på det. Dels att gå iväg från sin trygga avdelning, att få känna sig lite speciell när dansk-pedagogen kommer och hämtar honom, och dels att få lära sig danska av en lärare. Jag tror inte att Elias registrerar att Sören pratar danska, han är så van att höra det, och de flesta filmer han ser är på danska.
Nu har han börjat säga mycket danska ord och jag gör honom uppmärksam på att det heter så på danska och så säger jag vad det heter på svenska.
Han är för söt när han säger lad vaere. ( han uttalar det: levaere) betyder lägg av eller låt bli.
Min söta lilla danska dreng:) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar