torsdag 5 juli 2012

Sockerdricka

Blääää
Idag har jag gjort sockertestet.
På fastande mage ska man dricka ett STORT glas sockerlösning hos barnmorskan. Hade glömt hur stort glaset var... Usch!
Sen ska man sitta där i 2 timmar och vänta på ett stick i fingret som kollar blodvärdet.
Detta ska kunna se om man får diabetes under graviditeten.
När allt är klart mår man ju sådär bra efter att inte fått äta något. Jag äter ju annars direkt när jag vaknar.
Först äter jag och sen kaffe:)
Och idag fick jag inget av det:(
Men nu sitter jag på ett mysigt café i Vellinge och har ätit frukost och druckit kaffe, så nu börjar det ordna upp sig igen.
Snart dax för jobb.

Förresten så mötte jag en granne hos barnmorskan:) Så det kunde hon inte dölja:)
Det verkar som hela gatan ska ha barn i samma åldrar! Jätteroligt!
Det betyder ju också att vi kommer gå hemma samtidigt:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar