onsdag 31 augusti 2011

En evighet.....

en kort sekund... (tralalallalllaaaaaa)
Nä jag ska inte sjunga Carolas låt.
Men herregud så längesen jag skrev här!
Har bara min trädgård att skylla på. :)
Vi har varit ute om kvällarna och slitit med att kratta sten, skyffla jord, bygga stenmur. Snacka om att man blir mör! Att förbereda jorden för att få gräsmatta är SJUKT jobbigt! Det var nog det värsta jag gjort på länge! Varför ska det vara så jobbigt, det ska ju bara växa gräs! :)

Det går iallafall framåt och gräset är nu sått. Det börjar sticka upp lite gröna grässtrå nu! :)
Muren ut med gatan är också på plats tack vare att de skulle komma och asfaltera gatan. Vi ahr också skyfflat ut 27 ton småsten(bärlager) på vår uppfart. Herregud vilket jobb!
Just nu är bara grovarbetet gjort, men det går sakta men säkert framåt.

Jag känner att jag måste komma igång med bloggen igen. Tänkte först att jag har så mycket att berätta, men jag har absolut inte tid att skriva om allt som hänt sedan sist.
Jag får nog bara börja om på ny kula.
Så vi får ha en liten lucka här.
Nu börjar vi på nytt!
Ogräset som orsakat min bloggtorka :) (gräs är nu på uppgång)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar