torsdag 28 april 2011

VAB

Då har man vabbat för första gången. Stackars lilla Elias har haft hög feber och jag har kämpat varje dag för att han åtminstone ska dricka något. Han bara slog bort flaskan, glaset, muggen, mer'en, smoothien, saften, juicen. Jag testade allt! Isglass, vägrade han. Var på vårdcentralen 2 ggr. Ena gången på kvällsmottagningen granen vid värnhem. Obehagligt ställe! Det togs halsprov, stick i fingret och öronen kollades. Men allt verkade ok. Riktigt dålig läkare by the way. Hon var absolut inte barnvänlig. Ingen medkänsla för fem öre. Hon kanske var duktig på sitt jobb, men inte med att hantera människor och barn iallafall. I vilket fall som helst så fick vi hjälp av en jättegullig kille på provtagningen att sätta på en påse för urinprov på Elias. Trodde inte vi skulle få nåt urin, eftersom han druckit så dåligt, men när jag skulle ta av påsen hemma så var där urin! Så detta åkte vi och lämnade dagen efter på vår vanliga vårdcentral i Höllviken. En mycket trevlig läkare som gav Elias leksak att leka med och pratade med honom, när han klämde och kände på honom. Han hittade heller inget fel.
Det verkar ha varit nåt virus som nu avslutas med plidor/utslag enligt samtal med vårdcentralen idag.
Ingen feber idag och han är mycket piggare. Han till och med äter mariekex idag!:)
Skönt!
Man blir ju så orolig när han bara sitter/ligger och varken vill äta eller dricka. Äta förstår jag att man inte vill när man är sjuk, men dricka måste man ju.
Jag har fått Styrketränat lite iallafall genom att bära på Elias hela dagarna. Känns i armen ska jag säga!
Idag har han till och med lekt lite själv, så han är på bättringsvägen!
Nu ska han bara gödas också!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar